Naravoslovno-tehnični izbirni predmet, ki je namenjen učencem v 9. razreda, po 1 uro na teden.
Predstavitev in namen:
Učenec pri predmetu pridobi predstavo o najpomembnejši energiji sveta – elektrika. Pri predmetu s pomočjo robota izdelamo rešitve problemov, ki se pojavijo v naravi. Pri tem izdelamo lastne »lego« rešitve za naše probleme: izdelava pralnega stroja, sušilnika za lase, segrevanje vode, vodenje strojev, merjenje elektrike itd. Pri tem učenec predstavi lastne, inovativne rešitve narejene s pomočjo elektromotorjev.
Pri predmetu Elektrotehnika z robotiko učenec spozna uporabnost robota v proizvodnji, delovanje električnih naprav in značilnosti krmiljenja. Elektrotehnika je danes ena izmed pomembnejših znanosti in s pomočjo predmeta se lahko učenci lažje odločijo za nadaljnje poklicno usmerjanje.
Oblike dela in ovrednotenje znanja:
Učenci skozi celotno leto s pomočjo poskusov in izdelavo lastnih modelov spoznajo delovanje elektromotorjev. Pri vsaki uri se opredeli problem, ki ga učenci rešijo s pomočjo robota ali pa predstavijo rešitev.
V prvem obdobju pridobijo učenci eno ustno oceno, ki temelji na poznavanju robotskih rok in vključevanju elementov programiranja. V drugem obdobju dobijo eno ustno oceno za rešitev problema s pomočjo skiciranja poteka reševanja in predstavljeno rešitvijo, drugo pa s pomočjo opisa in potek delovanja programa za ustrezno nalogo. Pri obeh ocenah učenec predstavlja svojo rešitev problema.
Tretjo ustno oceno pridobijo s pomočjo projekta, kjer predstavijo svojo inovativno rešitev ter potek reševanja problemov.
Opombe: Učbenika ne uporabljamo. Učenec ne potrebuje računalniškega predznanja.
Pripravil: Žan Močivnik
Naravoslovno-tehnični izbirni predmet, ki je namenjen učencem v 8. razreda, po 1 uro na teden.
Predstavitev in namen:
Učenci se seznanijo s konstruiranje modelov računalniško krmiljenih strojev in naprav ter značilnostmi robotike. Učenci pridobivajo osnovna spoznanja o geometriji in konstrukciji tipičnih oblik robotskih rok, o elektronskih krmiljih, ki so potrebna za računalniško vodenje ter o čutilnikih (senzorjih), ki omogočajo delovanje in vodenje robota. Seznanijo se s temeljnimi načeli računalniško vodene proizvodnje in z mestom robotike v njej. Pri predmetu gradijo delujoče, računalniško krmiljene modele strojev, naprav in robotskih rok.
Pri predmetu Robotika v tehniki učenec spozna uporabnost robota v proizvodnji in značilnosti krmiljenja. Robotika je danes ena izmed najhitreje napredujočih znanosti, saj želimo vedno več stvari avtomatizirati s pomočjo robotov. Pri tem si pomagamo s računalniškimi programi in opazovanjem stvari v naravi, ki jih nato oponaša robot.
Oblike dela in ovrednotenje znanja:
V prvem delu se učenci spoznajo z delovanje robota in robotskih rok. Pogledajo različne modele robotov v proizodni. Učenci se seznanijo z različnimi robotskimi modeli ter delovanjem robotskih rok in modeli robota za krmiljenje.
Nato se naučijo nekaj osnov programiranja s programom Scratch, kjer pridobijo razna logična sklepanja ter pregled, da se lahko problem reši na več načinov.
V drugem delu se posvetijo računalniškemu programu in opravljanju nalog robota. Robota programirajo in rešujejo probleme v timu. Pri tem sem uporablja robot Lego NXT, problemi pa so zasnovani na projektu First Lego League – Food factor.
V prvem obdobju pridobijo učenci eno ustno oceno, ki temelji na poznavanju robotskih rok in vključevanju elementov programiranja. V drugem obdobju dobijo eno ustno oceno za rešitev problema s pomočjo skiciranja poteka reševanja in predstavljeno rešitvijo, drugo pa s pomočjo opisa in potek delovanja programa za ustrezno nalogo.
Opombe: Učbenika ne uporabljamo. Učenec ne potrebuje računalniškega predznanja.
Pripravil: Žan Močivnik
Naravoslovno-tehnični izbirni predmet, ki je namenjen učencem v 9. razredu, po 1 uro na teden.
Predstavitev in namen:
Učenci se seznanijo z osnovnimi omrežja in storitvami interneta: svetovni splet, elektronsko pošto, virusi … Spoznajo osnovne metode in tehnike za izdelavo spletnih strani z označevalnim jezikom HTML. Spoznajo z naprednejšimi orodji za izdelavo spletnih strani in se naučijo izdelati in namestiti spletne sestave.
V mesecu juniju izdelamo računalniško igro s programom Scratch.
Računalniška omrežja je tretji predmet v skupini izbirnih predmetov za računalništvo, s katerimi želimo učence usmeriti v praktično in koristno uporabo računalnika. Spletne strani so tisto medijsko sredstvo, s katerimi lahko svoja stališča, poglede, znanje posredujejo najširšemu možnemu občinstvu. Ob tem morajo paziti na spoštljiv odnos do drugih in morajo upoštevati vse njihove pravice.
Oblike dela in ovrednotenje znanja:
V prvem delu se učenci spoznajo z zgradbo in delovanjem lokalnega in svetovnega omrežja. Naučijo se izdelovati spletne strani s pisanjem v označevalnem jeziku HTML. Ob tem spoznajo vse možne gradnike spletnih strani, njihov namen in značilnosti.
Nato se naučijo spletne strani izdelovati z urejevalnikom spletnih strani KompoZer. Vsako uro jim je predstavljena nova učna vsebina, ki jo nato po navodilih praktično utrdijo in povežejo z že znanimi vsebinami.
V drugem delu si izberejo poljubno poučno temo, zberejo gradivo iz literature, publicistike in svetovnega spleta ter nato v urejevalniku spletnih strani izdelajo računalniško predstavitev po pisno postavljenih zahtevah in po načelih in pristopih projektnega dela.
V prvem obdobju pridobijo učenci eno ustno oceno, ki temelji na izdelavi izdelka na računalniku s pomočjo HTML jezika. V drugem obdobju dobijo eno ustno oceno za izdelek na računalniku s pomočjo programa KompoZer in drugo za izdelavo spletne strani – projekta in njeno predstavitev.
Opombe: Učbenika ne uporabljamo. Učenec ne potrebuje računalniškega predznanja.
Pripravil: Žan Močivnik
Naravoslovno-tehnični izbirni predmet, ki je namenjen učencem v 8. razredu, po 1 uro na teden.
Predstavitev in namen:
Učenci se seznanijo z osnovnimi računalniškimi multimedijskimi gradniki: besedilom, risbami, animacijami, slikami, zvokom, glasbo in video posnetki; kako jih pridobiti, urediti ali izdelati. Spoznajo osnovne metode in tehnike za izdelavo računalniških predstavitev, se naučijo uporabljati urejevalnik predstavitev in znajo predstavitve tudi izdelati. Ob tem utrdijo temeljno znanje v uporabi osebnega računalnika.
V mesecu juniju izdelamo računalniško igro s programom Scratch.
Multimedija je drugi predmet v skupini izbirnih predmetov za računalništvo, s katerimi skušamo učence usmeriti v praktično in koristno uporabo računalnika. Računalniške predstavitve so močna podpora v predstavljanju rezultatov ali opisov raziskav, projektov in učnih vsebin, ki jih učenci izvajajo pri drugih predmetih in kasneje pri študiju in v delovnem okolju.
Oblike dela in ovrednotenje znanja:
V prvem delu se učenci spoznajo z načini priprave multimedijskih gradnikov z različnimi programskimi orodji:
· Slika: PhotoFiltre(obdelava fotografij) in Gimp (animacije in obdelava fotografij)
· Film: Windows Movie Maker (izdelava kratkega filma in stop animacije)
· Zvok: Audacity (urejanje zvočnega posnetka)
· Prezentacija: PowerPoint (izdelava elektronske prosojnice), Google drive (izdelava elektronske prosojnice na spletu), Prezi (izdelava dinamični elektronskih prosojnic na spletu).
Vsako uro jim je predstavljena nova učna vsebina, ki jo nato po navodilih praktično utrdijo in povežejo z že znanimi vsebinami. V drugem delu si izberejo poljubno poučno temo, zberejo gradivo iz literature, publicistike in svetovnega spleta ter nato v urejevalniku predstavitev izdelajo računalniško predstavitev po pisno postavljenih zahtevah.
V prvem obdobju pridobijo učenci eno ustno oceno, ki temelji na izdelavi izdelka na računalniku. V drugem obdobju dobijo eno ustno oceno za izdelek na računalniku in drugo za izdelavo multimedijskega izdelka – projekta in njeno predstavitev.
Opombe: Učbenika ne uporabljamo. Učenec ne potrebuje računalniškega predznanja.
Pripravil: Žan Močivnik
Naravoslovno-tehnični izbirni predmet, ki je namenjen učencem v 7. razredu, po 1 uro na teden.
Predstavitev in namen:
Učenci se seznanijo z metodami in tehnikami za sistematično izdelavo računalniških besedil, kjer se naučijo uporabljati urejevalnik besedil in znajo besedilo tudi izdelati. Ob tem razvijajo spretnosti pridobivanja in organiziranja gradiv ter utrdijo temeljno znanje v uporabi osebnega računalnika. Pri predmetu se tudi seznanijo s sestavo računalnika in delovanjem elektronske pošte ter varnosti na internetu.
V mesecu juniju izdelamo računalniško igro s programom Scratch.
Uporaba računalnika je v današnjem času nuja že v vseh poklicih, tudi učencem pri učenju in izdelavi izdelkov je lahko v veliko pomoč. Urejanje besedil z računalnikom je prvi predmet v skupini izbirnih predmetov za računalništvo, s katerimi skušamo učence usmeriti v praktično, koristno in samostojno uporabo računalnika.
Oblike dela in ovrednotenje znanja:
V prvem delu se učenci spoznajo z delovanjem računalnika in načinom priprave besedil z računalniškim orodjem Word (Office 2010). Vsako uro jim je predstavljena nova učna vsebina, ki jo nato po navodilih praktično utrdijo in povežejo z že znanimi vsebinami.
V drugem delu si izberejo poljubno temo, zbirajo gradivo v literaturi, publicistiki in na svetovnem spletu ter nato v urejevalniku besedil izdelajo besedilo po pisno postavljenih zahtevah.
V prvem obdobju pridobijo učenci eno ustno oceno, ki temelji na izdelavi izdelka na računalniku. V drugem obdobju dobijo eno ustno oceno za izdelek na računalniku in drugo za izdelavo krajše seminarske naloge – projekta in njeno predstavitev.
Opombe: Učbenika ne uporabljamo. Učenec ne potrebuje računalniškega predznanja.
Pripravil: Žan Močivnik