Skoči na glavno vsebino
Računovodstvo: 03 428 54 80 | Svetovalna služba: 03 428 51 04, 03 428 51 06, 03 428 51 38 | I. osnovna šola Celje, Vrunčeva ulica 13, 3000 Celje | T: 03 428 51 00 tajnistvo@iosce.si

Življenje človeka na Zemlji

Izbirni predmet:ŽIVLJENJE ČLOVEKA NA ZEMLJI
 
Potovanja v daljne dežele, raziskovalne odprave, odkrivanje neznanega je že od nekdaj burilo človekovo domišljijo.
 
Pri izbirnem predmetu naravoslovno-tehničnega področja Življenje človeka na Zemlji je poudarjen odnos med človekom in naravo ter odvisnost človeka od narave.
 
Učenci podrobneje spoznavajo življenje človeka na različnih območjih Zemlje, kjer so pogoji za življenje drugačni kot pri nas. Predmet se poučuje samo v 8. razredu in eno uro tedensko.
 
Vsebine in cilji predmeta:
 

A) Tropski deževni gozdovi             na Zemlji

Ø  Ogled videofilma o življenju v vlažnem tropskem gozdu.

 

B) Narava in življenje ljudi na monsumskih območjih

Ø  Iz literature, videa in slikovnega gradiva ugotovijo način življenja na izbranem območju.

C) Narava in življenje ljudi v puščavskem in polpuščavskem svetu

Ø  S pomočjo videa in  prikazom količine padavin in mesečnih temperatur pri nas ter v izbranem puščavskem območju primerjajo naše rastlinstvo s puščavskim.

Č) Človek in gorski svet

Ø  Alpinistično predavanje s diapozitivi in spoznavanje načina življenja na različnih nadmorskih višinah v Alpah, Himalaji ali Andih.

D) Narava in življenje ljudi na potresnih območjih

Ø  Ob literaturi in video spoznajo nastanek in posledice potresa ter njegove učinke v pokrajini in vpliv na ljudi.

E) Vulkanizem in človek

Ø  Ob literaturi in video spoznajo vulkanizem, njegove učinke v pokrajini in na človeka.

F) Življenje ljudi v polarnih območjih

Ø  S pomočjo literature spoznajo način živjenja ljudi ter živali severnega in južnega polarnega območja.

G) Narava in življenje ljudi v Sredozemlju

Ø  Ob slikovnem gradivu in lastnih doživetij spoznajo značilnosti narave in življenja v Sredozemlju.

 
 
Ocenjevanje znanja temelji na predstavitvi  tematskega sklopa s plakatom, IKT in referatom.
 
 
Pripravila: Stanislava Ferjanc, prof. 

Turistična vzgoja

Izbirni predmet družbeno-humanističnega področja:
TURISTIČNA VZGOJA
 
Turistična vzgoja je enoletni izbirni predmet družbeno-humanističnega področja. Namenjen je učencem 7. razreda, 8. razreda in 9. razreda.
 
Temeljni namen predmeta je vzgoja učencev k pozitivnemu odnosu do turizma in turistov. S pomočjo predmeta si bodo lahko učenci oblikovali izhodišča za dosego želenega poklica ali pa bodo nova znanja uporabili za ljubiteljsko dejavnost.
 
Turizem ni enovita dejavnost, ampak družbeno gibanje, zato so v zasnovi predmeta združeni geografski, etnološki, zgodovinski in ekonomski vidiki.
 
Vsebina in cilji predmeta:
 

A)   Turizem in njegov

      razvoj

§  Opišejo posamezne oblike in vrste turizma.

B)   Domači kraj – turistični kraj

§     Spoznajo razvoj turizma v domačem kraju.

§     Obiščejo turistično društvo in pripravijo razstavo na to temo.

C)   Osnove za razvoj  turizma v domačem kraju

¨      naravne osnove: površje, podnebje, vode, rastje

¨      družbene osnove za razvoj turizma: dediščina, turistične, kulturne in športne prireditve, kulinarična kultura, promet in komunikacije, turistični in gostinski objekti in naprave ter gostinski in turistični poklici.

§     Zbirajo podatke o naravnih danostih

      domačega kraja s pomočjo literature,

      razgovorov in intervjujev. Izdelajo plakate in

      fotografsko razstavo.  

§     Kartirajo kulturne spomenike v domačem

kraju. Zbirajo stare recepte, predmete, obiščejo muzej, galerijo in izdelajo svoj turistični spominek. Pripravijo pogrinjek za različne priložnosti /domačo jed/. Obiščejo hotel, turistično kmetijo, gostilno in turistično šolo.                                                          

D)   Turizem kot gospodarska dejavnost

§     Ovrednotijo prispevek turizma k razvoju domačega kraja.

E)   Odnos do gostov

§     Spoznavajo pravila bontona z igro vlog. Pripravijo in izvedejo gostoljuben sprejem gostov.

F)   Turistično oglaševanje in informiranje

§     Pripravijo prospekt, plakat, zloženko, radijski oglas za domači kraj in razstavo reklamnih gradiv o domačem kraju.

G)   Vodenje po domačem kraju

§     Vodenje časovno in lokacijsko preizkusijo s svojimi sošolci.

   
Pouk bo potekal v učilnici in na terenu, kjer bodo učenci z raziskovalnimi metodami /intervju, anketa, zbiranje in urejanje informacij/ samostojno prišli do zaključkov in nato ugotovitve predstavili pred sošolci.
 
Vrednotenje znanja temelji na predstavitvi lastnih zaključkov in ugotovitev .
  
Pripravila: Stanislava Ferjanc, prof.

Šolsko novinarstvo


Družboslovno-humanistični izbirni predmet, ki je namenjen učencem 7., 8. in 9. razreda, po 1 uro na teden.
 
Predstavitev in namen
 
Šolsko novinarstvo je kot izbirni predmet del obveznega programa osnovne šole. Je del sklopa treh izbirnih predmetov (literarni klub, šolsko novinarstvo in gledališki klub), ki nadgrajuje predmet slovenščina.
 
Predmet združuje raziskovanje neumetnostnih jezikovnih zvrsti, posebej publicističnih. Učenci dograjujejo svojo zmožnost sprejemanja in tvorjenja neumetnostnih besedil ter se usposabljajo za ustvarjalno in kritično sprejemanje publicističnih besedil. Opazujejo jezik in slog teh besedil. Razvijajo si pozitivno čustveno in razumsko razmerje do slovenskega jezika ter spoznavajo, da je jezik najpomembnejši del kulturne dediščine in s tem temeljna prvina človekove osebne in narodne identitete. Utrjujejo vedenje, da je slovenski jezik državni in uradni jezik v Republiki Slovenji, poleg tega pa si oblikujejo tudi  narodno in državljansko zavest.
 
Oblike dela in ovrednotenje znanja
 
Učenci prebirajo in razčlenjujejo časopisni in revialni tisk, pišejo publicistična besedila, uporabljajo priročnike, slovarje in druge vire, pridobivajo temeljne pojme v povezavi z mediji in spoznavajo najbolj pogoste stalne oblike novinarskega sporočanja (vest, novica, poročilo, intervju, kolumna …).
 
Poleg tega utrjujejo znanje knjižnega jezika (zbornega in pogovornega), se zavedajo različnih okoliščin rabe knjižnega in neknjižnega jezika, razvijajo sposobnosti za vse štiri sporazumevalne dejavnosti, to so poslušanje, govorjenje, branje, pisanje, ter izoblikujejo pozitiven odnos do slovenskega izročila.
 
V šolskem letu se bo znanje ocenilo trikrat, od tega najmanj dvakrat ustno.
 
Opomba 
 
Pri pouku bodo učenci rabili velik zvezek (A 4).

Pripravila: Milena Toman

Raziskovanje domačega kraja in varstvo njegovega okolja

Izbirni predmet naravoslovno – tehniškega področja:
RAZISKOVANJE DOMAČEGA KRAJA IN VARSTVO NJEGOVEGA OKOLJA
 
V 9. razredu se pri rednem pouku geografije seznanimo s Slovenijo kot svojo domovino. Pri izbirnem predmetu naravoslovno-tehničnega področja bomo raziskovali domači kraj in posebnosti življenja v njem. Poudarek bo na aktivnih metodah pouka in učenju na primarnih lokacijah v naravi.
 
Vsebine:

1. Geološka zgradba in

    relief domačega kraja

Proučujemo geološke značilnosti in reliefne značilnosti s poudarkom na najbolj značilnih oblikah površja.

2. Podnebje domačega

    kraja

Izvajamo meteorološka merjenja na šolski meteorološki postaji.

3. Prsti in rastlinstvo

    domačega kraja

Proučujemo talne značilnosti in značilnosti rastlinstva s poudarkom na gozdovih. 

4. Vodovje domačega

    kraja

Proučujemo tekoče in stoječe vode ter njihovo varovanje ter oskrbo s pitno vodo.

5. Prebivalstvo

Proučujemo gibanje prebivalstva, sestavo prebivalstva ter nekdanje in sedanje običaje prebivalstva.

6. Naselja

Proučevali bomo lego domačega kraja, njegovo zgodovino ter razvoj in funkcijo kraja v celoti. Proučevali bomo tudi tipologijo naselij v okolici domačega kraja.

7. Gospodarstvo

    domačega kraja

Proučevali bomo gospodarske dejavnosti in zaposlenost prebivalstva s poudarkom na najbolj značilnih dejavnostih v domačem kraju.

8. Oskrba

Proučujemo oskrbo prebivalstva v domačem kraju.

9. Vpliv človeka na

    pokrajino

Proučujemo spremembe pokrajine zaradi delovanja človeka v preteklosti in zaradi novejšega delovanja.

10. Varstvo okolja ter  varstvo naravne in

      kulturne dediščine v

      domačem kraju

Ugotavljamo stopnjo in vrste ogroženosti narave ter ukrepe za varovanje naravnega okolja in evidentiramo naravne in kulturne spomenike ter ugotavljamo njihov pomen.

 
Vrednotenje znanja temelji na predstavitvi lastnih zaključkov in ugotovitev.
 
 
Pripravila: Stanislava Ferjanc, prof.

Retorika


Družboslovno-humanistični izbirni predmet, ki je namenjen učencem v 9. razredu, po 1 uro na teden.

Predstavitev in namen:

Retorika je veščina javnega nastopanja in najrazličnejših govornih nastopov je v šoli vse več – v osnovni in seveda tudi srednji.

Za marsikoga je izpostavljanje pred razredom zelo neprijetno in te občutke prenesejo v srednjo šolo in nato v službo. Javno nastopati in govoriti ostane zanje neprijetno in odvečno opravilo, ki jim dneve pred nastopom, govorom, predstavitvijo ali pogajanjem krati spanec.

Namen predmeta je učence naučiti premagovati strah pred nastopanjem (in zato v šoli suvereno pokazati svoje znanje), biti brez treme (s tisto začetno pa zna opraviti) in brez težav najde ustrezne besede, širi svoj besedni zaklad in se zaveda, da niso pomembne samo besede, temveč tudi to, s kakšnim glasom govorimo in kaj pri tem sporoča naše telo.
 
Nekoč v prihodnosti bo vsak dan komuniciral s strankami in sodelavci ter bo pri tem uspešen.
 
Oblike dela in vrednotenje znanja:

Učenci bodo sestavljali in izvajali govore ter opazovali in vrednotili svoje nastope in nastope svojih sošolcev (ocenjevanje in samoocenjevanje), vaje za dihanje (pravilno dihanje je pomembno, da se pred nastopom umirimo), vaje za boljšo izgovorjavo, jakost, barvo in kvaliteto glasu.
 
Predvideno je tudi eno pisno ocenjevanje znanja, kjer bomo ocenjevali predvsem poznavanje teorije.
 
Opombe: pri predmetu je predvidena uporaba učbenika z naslovom Retorika.

Pripravila: Višnja Praprotnik

Orodna vrstica za dostopnost