1. Geološka zgradba in relief domačega kraja |
Proučujemo geološke značilnosti in reliefne značilnosti s poudarkom na najbolj značilnih oblikah površja. |
2. Podnebje domačega kraja |
Izvajamo meteorološka merjenja na šolski meteorološki postaji. |
3. Prsti in rastlinstvo domačega kraja |
Proučujemo talne značilnosti in značilnosti rastlinstva s poudarkom na gozdovih. |
4. Vodovje domačega kraja |
Proučujemo tekoče in stoječe vode ter njihovo varovanje ter oskrbo s pitno vodo. |
5. Prebivalstvo |
Proučujemo gibanje prebivalstva, sestavo prebivalstva ter nekdanje in sedanje običaje prebivalstva. |
6. Naselja |
Proučevali bomo lego domačega kraja, njegovo zgodovino ter razvoj in funkcijo kraja v celoti. Proučevali bomo tudi tipologijo naselij v okolici domačega kraja. |
7. Gospodarstvo domačega kraja |
Proučevali bomo gospodarske dejavnosti in zaposlenost prebivalstva s poudarkom na najbolj značilnih dejavnostih v domačem kraju. |
8. Oskrba |
Proučujemo oskrbo prebivalstva v domačem kraju. |
9. Vpliv človeka na pokrajino |
Proučujemo spremembe pokrajine zaradi delovanja človeka v preteklosti in zaradi novejšega delovanja. |
10. Varstvo okolja ter varstvo naravne in kulturne dediščine v domačem kraju |
Ugotavljamo stopnjo in vrste ogroženosti narave ter ukrepe za varovanje naravnega okolja in evidentiramo naravne in kulturne spomenike ter ugotavljamo njihov pomen. |
Izbirni predmet naravoslovno – tehniškega področja:
RAZISKOVANJE DOMAČEGA KRAJA IN VARSTVO NJEGOVEGA OKOLJA
V 9. razredu se pri rednem pouku geografije seznanimo s Slovenijo kot svojo domovino. Pri izbirnem predmetu naravoslovno-tehničnega področja bomo raziskovali domači kraj in posebnosti življenja v njem. Poudarek bo na aktivnih metodah pouka in učenju na primarnih lokacijah v naravi.
Vsebine:
Vrednotenje znanja temelji na predstavitvi lastnih zaključkov in ugotovitev.
Pripravila: Stanislava Ferjanc, prof.