Matevž Bervar, učenec 5. a razreda, se je udeležil natečaja revije PIL “Nariši Pilov strip”. Za strip o dogodivščinah Šnofija in Pepce je prejel 1. nagrado. Podelitev nagrad je potekala 9. 4. 2013 v knjigarni Konzorcij v Ljubljani. Gosta sta bila ustvarjalca Pilovega stripa Matej de Cecco in Boštjan Gorenc-Pižama.
Več o natečaju si lahko preberete na spletni strani informativne oddaje za otrok in mladine Infodrom.
Učenci naše šole so sodelovali na 14. natečaju Evropa v šoli z naslovom »Kot evropski državljan pravice in priložnosti imam – kako dobro jih poznam?« ob evropskem letu državljanov (2013). Preizkusili so se v literarnem, likovnem in spletnem ustvarjanju. Regijski nagrajenci literarnega natečaja so Ana Mari Vajde iz 5. a, Valentin Šeško iz 6. b in Taja Žibret iz 9. a, likovnega natečaja pa Lucija Verdev iz 6. a in Riana Mustafi iz 7. b. S skupnimi močmi smo dosegli zelo lep uspeh.
Vsem nagrajencem iskreno čestitamo.
Naravoslovno-tehnični izbirni predmet, ki je namenjen učencem v 7., 8. in 9. razredu, po 1 uro na teden.
Predstavitev in namen:
Pri izbirnem predmetu obdelava gradiv – les učenci nadgradjo in poglobijo znanja in veščine s področja obdelave gradiv, ki so jih pridobili v 6. razredu pri predmetu tehnika in tehnologija. Osnovno gradivo za izdelavo predmetov je les, ki ga kombiniramo z drugimi: papirna gradiva, usnje, slama, mehka žica ipd. Orodja in obdelovalni postopki so praviloma ročni. Od strojev uporabijo le vibracijsko žago, električni vrtalni stroj in tračni ali kolutni brusilnik.
Namen predmeta je tudi oblikovanje pozitivnega odnosa do lastnega dela in izdelka, skrb za varno delo in razvijanje ročnih spretnosti.
Oblike dela in vrednotenje znanja:
Izbirni predmet obdelava gradiv – les je zastavljen tako, da učencem omogoča pridobiti kakovostno znanje in spretnosti na način, ki jim je najbližji, to je s praktičnim delom. V začetku bodo izdelovali preprostejše izdelke in nato prešli na zahtevnejše. Praktično delo bo večinoma potekalo samostojno. V načrtovanje izdelkov bo vključeno tudi tehnično risanje s programoma CiciCAD in SketchUp.
V šolskem letu bodo učenci izdelali pet izdelkov in pri tem pridobili enako število ocen.
Opombe: Učenci potrebujejo delovni zvezek obdelava gradiv – Les z delovnim
gradivom. Učbenika ne uporabljamo.
Pripravila: Polona Gorišek
Naravoslovni izbirni predmet, ki je namenjen učencem v 7., 8. in 9. razredu, po 1 uro na teden.
Predstavitev in namen:
Učenci spoznajo življenjske potrebe živih bitij in tako bolje razumejo abiotske in biotske dejavnike. Spoznajo, da je vsako rušenje ravnotežja v naravi – vnos različnih snovi, tujih organizmov, pomanjkanje vode, spremembe temperaturnega režima itd., lahko usodno za preživetje organizmov. Ta spoznanja pridobivajo z aktivnim delom, torej z izkušnjo.
Ob gojenju organizmov se zavedo, da so živa bitja, ki smo jih vzeli v oskrbo, odvisna od nas, zato moramo biti pri gojenju in vzdrževanju izjemno odgovorni. Ob tem naj bi se naučili odgovornega ravnanja z vsemi živimi bitji – tudi hišnimi ljubljenčki, rastlinami v svojem stanovanju, pa tudi s svojimi vrstniki, prijatelji, znanci. Svoje odgovorno ravnanje naj bi zavestno usvojili tudi kot nujnost pri varovanju življenjskega okolja.
Oblike dela in ovrednotenje znanja:
Ta izbirni predmet temelji na terenskem in laboratorijskem delu, ter delu s slikovnimi ključi. V začetku se učenci spoznajo z naravnim okoljem in njegovimi ekološkimi zakonitostmi, ter ga primerjajo z antropogenim (od človeka spremenjenim) okoljem. Sledi popisovanje diverzitete (pestrosti) živih bitij v naravnem in antropogenem okolju iz česar učenci sklepajo o življenjskih razmerah, ki vladajo v posameznem okolju. Učenci znajo opisati rastlinske in živalske predstavnike konkretnega ekosistema in jih povezati v prehranjevalni splet, pojasniti razlike med naravnimi in antropogenimi okolji in ugotoviti prilagodljivost živih bitij na nastale razmere.
V drugem delu učenci s praktičnim delom spoznajo osnove gojenja organizmov v vivariju, terariju, akvariju, insektariju… Seznanijo se z načini gojenja in z zahtevami posameznih živali, dosežejo čim višjo raven odgovornosti do gojenih živali. Razvijajo pozitiven odnos do živega sveta, spoznajo potrebe živali in rastlin za njihovo preživetje in ugotavljajo vzroke za ogroženost živih bitij.
V prvem obdobju pridobijo učenci eno ustno oceno, ki temelji na izdelanem poročilu s terenskega dela. V drugem obdobju dobijo eno ustno oceno za izdelan vivarij in drugo za predstavitev gojenja izbrane živali.
Opombe: Učbenika ne uporabljamo. Dejavnosti pri izbirnem predmetu vključujejo delo na terenu.
Pripravila: Polona Gorišek