A) Turizem in njegov razvoj |
§ Opišejo posamezne oblike in vrste turizma. |
B) Domači kraj – turistični kraj |
§ Spoznajo razvoj turizma v domačem kraju. § Obiščejo turistično društvo in pripravijo razstavo na to temo. |
C) Osnove za razvoj turizma v domačem kraju ¨ naravne osnove: površje, podnebje, vode, rastje ¨ družbene osnove za razvoj turizma: dediščina, turistične, kulturne in športne prireditve, kulinarična kultura, promet in komunikacije, turistični in gostinski objekti in naprave ter gostinski in turistični poklici. |
§ Zbirajo podatke o naravnih danostih domačega kraja s pomočjo literature, razgovorov in intervjujev. Izdelajo plakate in fotografsko razstavo. § Kartirajo kulturne spomenike v domačem kraju. Zbirajo stare recepte, predmete, obiščejo muzej, galerijo in izdelajo svoj turistični spominek. Pripravijo pogrinjek za različne priložnosti /domačo jed/. Obiščejo hotel, turistično kmetijo, gostilno in turistično šolo. |
D) Turizem kot gospodarska dejavnost |
§ Ovrednotijo prispevek turizma k razvoju domačega kraja. |
E) Odnos do gostov |
§ Spoznavajo pravila bontona z igro vlog. Pripravijo in izvedejo gostoljuben sprejem gostov. |
F) Turistično oglaševanje in informiranje |
§ Pripravijo prospekt, plakat, zloženko, radijski oglas za domači kraj in razstavo reklamnih gradiv o domačem kraju. |
G) Vodenje po domačem kraju |
§ Vodenje časovno in lokacijsko preizkusijo s svojimi sošolci. |
Izbirni predmet družbeno-humanističnega področja:
TURISTIČNA VZGOJA
Turistična vzgoja je enoletni izbirni predmet družbeno-humanističnega področja. Namenjen je učencem 7. razreda, 8. razreda in 9. razreda.
Temeljni namen predmeta je vzgoja učencev k pozitivnemu odnosu do turizma in turistov. S pomočjo predmeta si bodo lahko učenci oblikovali izhodišča za dosego želenega poklica ali pa bodo nova znanja uporabili za ljubiteljsko dejavnost.
Turizem ni enovita dejavnost, ampak družbeno gibanje, zato so v zasnovi predmeta združeni geografski, etnološki, zgodovinski in ekonomski vidiki.
Vsebina in cilji predmeta:
Pouk bo potekal v učilnici in na terenu, kjer bodo učenci z raziskovalnimi metodami /intervju, anketa, zbiranje in urejanje informacij/ samostojno prišli do zaključkov in nato ugotovitve predstavili pred sošolci.
Vrednotenje znanja temelji na predstavitvi lastnih zaključkov in ugotovitev .
Pripravila: Stanislava Ferjanc, prof.