Skoči na glavno vsebino
Računovodstvo: 03 428 54 80 | Svetovalna služba: 03 428 51 04, 03 428 51 06, 03 428 51 38 | I. osnovna šola Celje, Vrunčeva ulica 13, 3000 Celje | T: 03 428 51 00 tajnistvo@iosce.si
6. razred
 
6aŠesti razredi smo se pred šolo zbrali ob 8.15, vzeli malico in odšli na parkirišče pred šolo. Ob 8.30 smo se z avtobusom odpeljali na idilično kmetijo Dimec v Šmartnem v Rožni dolini. Gospodar kmetije, ki je tudi strokovnjak za sadjarstvo, nas je odpeljal na kratek sprehod do en hektar velikega sadovnjaka. Odprl je ograjo in vsi smo vstopili v bogat sadovnjak. Povedal nam je skoraj vse o jablanah in jabolkih; kako jih je potrebno posaditi, kako je potrebno ves čas skrbeti za zaščito, opisal je različne vrste, povedal, kdaj so zrela za trganje, kako jih lahko predelujemo in kako jih skladiščimo. Na koncu smo lahko odšli med nasad in si odtrgali jabolko ter ga pojedli.
Čez približno deset minut smo se odpravili iz sadovnjaka do kmetije, kjer smo imeli malico. Ko smo jedli, so nam postregli okusen jabolčni sok. Lahko smo si šli ogledat tudi krave in muce, nato pa se je odmor končal. Dobili smo učne liste na temo jabolka. Gospoda smo prosili, da nam je pomagal odgovoriti na vprašanja, ki so bila na listu, potem pa smo odšli v sobo in si ogledali postopek predelave jabolk v jabolčni sok. Videli smo stiskalnico, stroj za pasterizacijo in še stroj za sušenje jabolčnih krhljev. Nazadnje nam je povedal še, kako zelo pomembne so za naše življenje čebele. 
6b
Preden smo se zahvalili, smo dobili zelo dobro jabolčno pito, ki smo je bili vsi zelo veseli. Ko smo pojedli, smo se zares poslovili in odšli na avtobus. Vožnja je minila hitro, saj smo se zabavali in pogovarjali. Ko smo prispeli na parkirišče, smo se odpravili nazaj v šolo in delali različne plakate, nekaj učencev pa je na hodniku pripravilo še razstavo.
Današnji dan nam je bil vsem zelo všeč in veliko smo se naučili.
IVA DROZG, 6. b

 
7. razred
 
7a7bV sredo, 3. 10. 2012, je 7. razred obiskal Šolski center Šentjur. Tja smo se odpeljali z vlakom. Potekale  so številne delavnice z različnih področij: strojništva, peke pekovskega peciva (polžki, slaniki, srčki …), peke slaščičarskega peciva (breskvice, zavitki …), računalništva. Večina nas je bila zadovoljna z dnevom in bi ga še kdaj ponovili. Razdelili smo se v 4 skupine. V 1. in 2. skupini smo bili učenci 7.b razreda, v 3. in 4. pa učenci 7.a.
 
Manca Medved in Leila Bohorč, 7. b
 



8. razred
 
8a8bV sredo, 3. 10. 2012, smo imeli eko dan. Razdeljeni smo bili v 3 skupine, vsaka je imela svoj program. Naša skupina je začela v učilnici za nemščino, ostali dve pa v telovadnici in učilnici za biologijo. Iz reklamnega papirja smo izdelovali ljudi iz zdrave hrane. V telovadnici smo se ukvarjali s športom, nato smo se odpravili v računalniško učilnico, kjer smo merili svoj ITM (indeks telesne mase). Po končanem delu smo se odpravili v učilnico za biologijo, kjer smo čistili umazano vodo in spoznavali dele mikroskopa. Po končanem eko dnevu smo se odpravili domov.
 
Nal Guček, 8. b
 



9. razred
 
KULINARIČNA DELAVNICA
9b
Danes, 3. 10. 2012, smo imeli prvi eko dan v tem šolskem letu. Za 9. razrede so bile organizirane 3 delavnice, in sicer:

– kulinarična delavnica
– likovna delavnica in
– delavnica, pri kateri smo si pisali pregovore na temo kruha.
V skupini C smo začeli svoje delo v gospodinjski učilnici, kjer smo si najprej prebrali zanimiv članek, imenovan ” Kruh – darilo človeku in bogovom.”

Nekoč so verjeli v čarodejno moč kruha in so ga darovali vodi, ognju, vetru in Bogovom.
9c
 
Izdelavo kruha iz kislega testa so od Egipčanov prevzeli Židje, Grki in Rimljani.
Beseda pšenica prihaja iz pravoslovanske besede ”pšeno”, kar pomeni zrno.
Kislo testo bilo najbolj razširjeno sredstvo za vzhajanje kruha.
Rž so v Evropo prinesli Huni.
Uživanje je danes prav paradoksalno – nekoč bi dali vse za rezino belega kruha, danes pa se ga otepamo, ker so to škodljivi ogljikovi hidrati, ki redijo.
Heiden (ime Ajda) priča o tem, da izvira iz nekrščanskih dežel, saj se je začela širiti iz Mongolije.
 
9dPo prebranem besedilu smo se lotili dela oz. peke medenjakov. Učiteljica nam je dala pripravljeno zmes in že smo začeli oblikovati z modelčki. Različne oblike smo dali v pečico.
Med nestrpnim čakanjem smo naredili veliko srce, na katerega smo dodali oblike cvetov.
Po 15. min. peke so se medenjaki morali malo ohladiti in že smo jih lahko zaužili!
Kasneje smo oblikovali še majhne kroglice in jih posladkali s sladkorjem v prahu.
Naš čas v kulinarični delavnici se je končal in že smo odhiteli naprej v likovno učilnico.
 
Samanta Kunšt, 9. a
Dostopnost