V torek, 26. 11., smo se z učenkami udeležili finala področnega prvenstva v rokometu v športni dvorani Gimnazije Celje – Center. Dekleta so se pomerila z ekipama OŠ Petrovče in I. OŠ Žalec. Kljub borbeni igri in veliki želji po uspehu so bile obakrat nadigrane ter so tako dosegle 3. mesto. Šolo so zastopale učenke:
– Mia Pristovnik (6. a),
– Ana Đumić (6. b),
– Brina Rebernik (6. c),
– Alina Novak (8. a),
– Zoja Rea Privšek (8. a),
– Pia Pirih (9. b),
– Zoya Brglez (9. c),
– Zoja Kolčan (9. c),
– Alina Bender (9. c)
ter za zapisnikarsko mizo Nedim Mujanović in Tilen Rebernik (oba 9. c).
Čestitke vsem sodelujočim!
V torek, 26. novembra 2024, smo učenci 8. in 9. razreda, ki obiskujemo izbirni predmet Poskusi v kemiji, odšli na ekskurzijo v Rogaško Slatino. Začeli smo z obiskom Šolskega centra Rogaška Slatina, kjer smo imeli priložnost spoznati njihove šolske programe. Predstavili so nam različne smeri izobraževanja, ki jih izvajajo na šoli. Sodelovali smo v zanimivih delavnicah, ki so bile s področja kemije. Na delavnici smo izvedli dva praktična poskusa. Ogledali smo si tudi praktičen pouk dijakov programa optik in njihovo spretnost pri izdelovanju očal. Sledil je sprehod po šolski steklarni, kjer so nam pokazali tudi nekaj izvirnih izdelkov iz stekla, ki so jih oblikovali dijaki. Na koncu smo se odpravili še na ogled Steklarne Rogaška, kjer smo si ogledali proces proizvodnje kristala.
Ekskurzija je bila poučna in zelo zanimiva izkušnja, ki nam je omogočila, da smo videli, kako se znanje iz kemije in drugih tehničnih področij prenaša v prakso.
Zara Sotlar, 9. a
V petek, 15. 11. 2024, smo odšli na OŠ Ljubečna, saj tretjo nedeljo v novembru obeležujemo svetovni dan spomina na žrtve v prometnih nesrečah.
Učenci OŠ Ljubečna in učenci drugih osnovnih šol v Celju so nas pričakali pred šolo. Razdelili smo se v skupine in pričeli s tematsko delavnico. Izdelali smo plakat na temo varnosti v prometu, utrdili znanje iz prve pomoči in igrali družabne igre. Po delavnici smo odšli še na prireditev.
Imeli smo se zelo lepo. Dan je bil zanimiv, predvsem pa poučen.
Emma Alaber Blanuša in Nik Naraks, 4. a
V petek, 15. 11. 2024, smo s tradicionalnim slovenskim zajtrkom dopolnili teden slovenske hrane. V teh dneh smo več pozornosti namenili slovenskim jedem in pomenu lokalne oskrbe, ob tem pa smo spoznavali okuse tradicionalnih slovenskih kosil. Dan slovenske hrane smo še posebej obeležili z različnimi aktivnostmi, ki smo jih izvedli v okviru dneva dejavnosti. Mlajši učenci so pripravljali in degustirali zelenjavne in sadne jedi, zdrave mlečne napitke, spoznavali ekološko prirejo mesa in ustvarjali čebelice. Starejši učenci so razmišljali, kaj lahko storijo za boljši jutri, obiskali čebelarja, g. Posla, občudovali kravice na kmetiji Flis in spoznavali proizvodnjo mlečnih izdelkov ter sodelovali na delavnicah Šole za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje. Osmošolci so izdelovali mocarelo pod vodstvom g. Konde, pridelovalca ovčjih mlečnih izdelkov, devetošolci pa so preizkušali svoje spretnosti v delavnicah na Šolskem centru Šentjur.
O vtisih najbolje pričajo priložene fotografije.
Učenci 8. razreda so se v torek, 12. 11. 2024, udeležili dneva dejavnosti Od odpadkov do energije. Dan smo začeli z zanimivim predavanjem na temo, ki zadeva vse nas: ločevanje odpadkov. Predavateljica nas je popeljala skozi kratko zgodovino ločevanja in nam razložila, zakaj je ločevanje tako ključno za prihodnost našega planeta. Učenci so nato imeli priložnost preizkusiti svoje znanje in veščine pri ločevanju različnih vrst odpadkov.
Po uvodnem delu smo se razdelili v dve skupini – prva se je odpravila proti Regionalnemu centru za ravnanje z odpadki (RCERO), druga pa na obisk Toplarne Celje. Oba obiska sta učence seznanila s praktičnimi rešitvami za izzive, ki jih prinašajo odpadki.
V RCERO so učenci iz prve roke spoznali, kaj se zgodi z našimi odpadki po tem, ko jih odvržemo v zabojnike. Sprehodili smo se mimo odlagališča, kompostarne in sortirnice ter izvedeli, kako poteka celoten proces predelave. Le majhen del odpadkov dejansko pristane na odlagališču, saj poskrbijo, da čim večji delež odpadkov ponovno uporabijo ali predelajo.
Medtem je druga skupina v Toplarni Celje odkrila, kako lahko z inovativnimi postopki iz odpadkov pridobimo dragoceno energijo. V toplarni namreč uporabijo del odpadkov za proizvodnjo toplote in električne energije, s katero ogrevajo večji del mesta Celje ter oskrbujejo prebivalce s toplo vodo in električno energijo.
Po prvotnem ogledu sta se skupini tudi zamenjali. Učenci so ob ogledu sodelovali z veliko mero radovednosti in postavljali vprašanja. Po končanem dnevu smo se vrnili polni vtisov in odločeni, da bomo tudi sami še bolj vestno ločevali in prispevali k ohranjanju našega okolja.