Ustvarjanje
Le macaron d’or
V aprilu, ko pomlad razcveta tudi najbolj skrite kotičke, se je sklenilo sladko poglavje tekmovanja v pripravi francoskih slaščic »Zlati makron« oziroma po francosko »Le macaron d’or«. Ta priljubljeni dogodek, ki ga učenci francoščine vsako leto težko pričakujejo, je letos zažarel v duhu ekologije, saj je potekal v okviru pobude »Dis-moi dix mots sur la planète«. Med 20. marcem in 9. aprilom 2025 so mladi slaščičarski navdušenci ustvarjali francoske sladice po lastnem izboru. Nato so svoje stvaritve pospremili s fotografijo in kratkim opisom ter vse skupaj oddali na prijavnici za sodelovanje na tekmovanju »Zlati makron«. Mize so se šibile pod tradicionalnimi dobrotami: največkrat so zadišale limonine pite, sledili so jim elegantni crème brûlée, natančno zloženi mille feuilles, nežna šarlota z jagodami in seveda zapeljivi eklerji, ki so nas ponesli v srce francoske slaščičarske umetnosti.
Naši učenci med regijskimi nagrajenci natečaja Evropa v šoli 2025
V letošnjem šolskem letu je bila tema natečaja Evropa v šoli Digitalno državljanstvo: Čarovnija na dlani, naj te vodi modrost, ko brskaš po strani. Glavni namen je bil spodbuditi razmišljanje otrok, zakaj je digitalno državljanstvo pomembno in kaj prinaša.
Na šolskem nivoju natečaja je pri nas sodelovalo 194 učencev (171 učencev z razredne in 23 učencev s predmetne stopnje). Sodelovali so učenci in razredničarke vseh oddelkov 2., 3. in 5. razreda, posamezniki s predmetne stopnje pod vodstvom mentoric Taje Naraks in Katje Janič ter nekaj učencev iz bolnišničnega oddelka pod vodstvom Aljoše Klun.
Naši učenci so ponovno dokazali, da so polni idej in željni ustvarjanja, saj so ustvarili čudovite likovne izdelke in izvirne literarne prispevke. Na regijski nivo smo tako poslali 19 izdelkov (15 za likovni in 4 za literarni natečaj), med katerimi jih je bilo nagrajenih kar 5, njihova dela pa se bodo potegovala za priznanja na državnem nivoju.
Seznam regijskih nagrajencev naše šole:
LIKOVNI NATEČAJ
AVTOR | NASLOV DELA | MENTOR |
Arian Mehmeti | Zasvojenost s telefonom | Petra Svetec |
Julija Farčnik | Dotik brez izhoda | Taja Naraks |
Lana Korošec | Slikaj za spomin, ne na spletu | Aljoša Klun |
LITERARNI NATEČAJ
AVTOR | NASLOV DELA | MENTOR |
Patrik Tomšič | Knjiga pomaga, ko telefon omaga | Lea Kotnik |
Zoja Vidmar | Digitalno srce | Katja Janič |
Vsem nagrajencem in njihovim mentorjem ISKRENO ČESTITAMO!
Javno branje finalistk Roševih dni 2025
V četrtek, 10. 4. 2025, ob 17. uri je v Centru za poezijo Tomaža Šalamuna v Ljubljani potekalo javno branje avtorskih besedil petih finalistk Roševih dni 2025, ki so potekali v začetku aprila. Na natečaj se je prijavilo 46 mladih ustvarjalcev, izmed katerih je strokovna žirija izbrala 5 finalistk, ki so prejele zlato priznanje in se na dogodku predstavile javnosti.
Med najboljšimi mladimi literati je tudi naša učenka Zoja Vidmar iz 9. a, ki je prebrala nagrajeno pesem Moj jezik, tvoj jezik, naš svet.
Iskrene čestitke, Zoja, in veliko uspeha pri ustvarjanju tudi v prihodnje.
Pomladni teden dejavnosti v 5. razredu
TEHNIŠKI DAN – 3. 4. 2025
V torek, 1. 4. 2025, smo imeli tehniški dan. V šoli smo se zbrali kot ponavadi in začeli s poukom. Na mize smo dobili večje ali manjše kartonaste kroge. Iz njih smo delali vikinške ščite, namenjene predstavitvi Danske na Evropski vasi. Kroge smo kaširali (brisačke smo na kroge prilepili z vodo in Mekolom) ter jih okrasili z izboklinami. Nato smo ščite odložili na tla in se lotili izdelave lego kock. Izdelali smo jih iz kartonastih škatel, ki smo jih tudi kaširali. Potem smo lego kocke pustili, da se sušijo, začeli pa smo z barvanjem ščitov. Barvali smo z akrilnimi barvami, zaradi česar smo morali biti zelo pazljivi in varčni. Dobili smo tudi liste s pisavo vikingov (runami). Z njimi smo lahko tudi napisali kakšno besedo. Dan je bil zelo zanimiv, ustvarjalen in poučen.
Brina, 5. a
Bil je zabaven tehniški dan! Spoznavali smo značilnosti Danske.
Najprej nam je učiteljica predstavila lego države, število otokov, prebivalstvo, znamenitosti dežele, najbolj pa mi je ostalo v spominu to, da na Danskem zelo radi kolesarijo. Nato smo se razdelili v skupine in začeli z dejavnostmi, ki jih je za nas pripravila učiteljica. Izdelovali smo vikinške čelade iz papirnatih serviet, zastave Danske in barvali pobarvanke z motivom vikinga.
Izdelke smo izdelovali za stojnico, ki bo del prireditve Evropska vas, s katero obeležujemo vstop Republike Slovenije v Evropsko unijo.
Na tehniškem dnevu sem se naučil veliko novega in se zabaval.
Blaž, 5. c
KULTURNI DAN – 4. 4. 2025
V sredo, 2. aprila 2025, smo imeli kulturni dan. Odšli smo v Muzej novejše zgodovine Celje. Po Hermanovem blogu nas je popeljala vodička Anamarija, ki nam je predstavila zelo zanimive in poučne vsebine (družina, čutila, skupnost). Po ogledu smo lahko muzej še samostojno raziskovali. Sledila je malica. Prelevili smo se v pohodnike in izvedli orientacijski pohod po mestu. Skupine smo dobile zemljevid in učni list ter se podale v iskanje kulturnih ustanov po knežjem mestu. Razgiban dan smo zaključili na šolskem igrišču.
Zala, 5. a
Na dnevu dejavnosti smo se odpravili raziskovat pomembne ustanove v Celju in si ogledali Hermanov brlog, ki je otroški del Muzeja novejše zgodovine v Celju. Ogled mesta je bil prav zabaven, a ker vse že poznam, sem komaj čakala ogled otroškega muzeja.
Na začetku smo odložili bunde in nahrbtnike, nato pa smo odšli v veliko sobo z veliko kroglo. Na njej smo videli veliko različnih ljudi. Voditeljica nas je vprašala, po čem so si ljudje na krogli različni. Ugotovili smo, da po barvi las, kože, po spolu, po starosti, verjetno tudi kulturi, veri, bogastvu. Nekaj časa smo se pogovarjali o tem, da se iz drugačnih ne smemo norčevati. Potem smo šli v sobo, kjer so bile predstavljene različne družine. Pogovarjali smo se, kakšne vrste družin obstajajo in kdo jih sestavlja. V naslednjem prostoru so bila na ogled čutila. Pri čutilu za voh smo lahko povohali različne stvari, pri tipu smo lahko otipali stvari, pri sluhu pa seveda poslušali. Na koncu ogleda smo imeli čas za igro v banki za otroke in samostojen ogled celotnega otroškega muzeja.
Brina, 5. b
ŠPORTNI DAN – 5. 4. 2025
V soboto, 5. 4. 2025, smo imeli dan zdravja oz. športni dan. Pred šolo smo se zbrali ob 8.50, vzeli malico, se dogovorili glede pravil in se odpravili v center Celja. Tja smo prišli kar hitro in ugotovili, da imamo eno uro namenjeno temu, da si prosto ogledamo stojnice ter mogoče še kaj osvojimo na stojnicah. Ko se je čas iztekel, smo se z učiteljicami dobili na točno določenem mestu in odšli v park. Tam smo najprej malicali, nato pa smo lahko počeli veliko stvari – se igrali, pogovarjali, tekli … Dan mi je bil zelo všeč, zato upam, da se čimprej ponovi.
Katalin, 5. b
V soboto smo na res sončen dan imeli dan zdravja. Zelo mi je bilo všeč, ker smo se v središču mesta na stojnicah veliko novega naučili in spoznali. Bilo je precej fizičnih aktivnosti, plesali smo, peli in igrali zanimive igre, na stojnicah pa si lahko dobil veliko stvari zastonj. Po ogledu smo si malico privoščili v mestnem parku. Nato smo uživali v prosti igri s kolebnicami, ki smo si jih z igro prisvojili na stojnicah v centru mesta.
Neli, 5. c
Jumbo plakat 2025
Tudi letošnje leto so učenci naše šole sodelovali pri poslikavi velikega oglasnega panoja ob občinskem prazniku. Tema letošnje poslikave je “VERONIKA DESENIŠKA”. Plakat je razstavljen na Kidričevi ulici (pri Klimi Celje). Vabljeni k ogledu!
Pri poslikavi so sodelovale Klara Dokmanac, Julija Farčnik, Tinkara Kvas, Eva Mikanović, Lara Naraks, Diona Rexhepi, Elina Vehapi in Taja Vekuš.
Osnovnošolski državni debatni turnir
V soboto, 5. 4. 2025, smo na šoli gostili osnovnošolski državni debatni turnir, na katerem je sodelovalo 28 ekip iz cele Slovenije. Našo šola sta zastopali dve ekipi oziroma učenke Julija Farčnik, Taja Vekuš in Tinkara Kvas (vse 8. a); Neja Vogelsang in Zara Sotlar (obe 9. a).
Učenci so prva dva kroga debatirali na pripravljeno trditev Na območjih, kjer so ogrožene živalske/rastlinske vrste, bi morali turizem prepovedati, v tretjem (impromptu) krogu pa so debatirali na debatno trditev Šole bi morale kaznovati tudi tiste učence, ki opazijo oziroma vedo za medvrstniško nasilje, pa ne ukrepajo.
Julija Farčnik, Taja Vekuš in Tinkara Kvas so debato zmagale v vseh treh krogih in se uvrstile na 4. mesto, Neja in Zara pa sta z dvema zmagama in enim porazom zasedli 14. mesto.
Julija Farčnik se je na svojem prvem debatnem turnirju odlično izkazala – med 28 govorkami in govorci začetniki je osvojila izvrstno 8. mesto.
S tem državnim turnirjem se uspešno zaključuje še eno debatno leto. Z novim šolskim letom pa vabimo k vpisu v debatni klub vse učence od 5. do 9. razreda, ki jih zanima argumentirana razprava, kritično razmišljanje in izboljševanje javnega nastopanja.
Mentorici Katja Janič in Janja Ribič