Družboslovno-humanistični izbirni predmet je namenjen učencem v 4. 5. 6. razredu, po 1 uro na teden.
Predstavitev in namen:
Umetniško izražanje na področji ustvarjalnosti in inovativnosti je ključ za uspešno delovanje posameznika, zato je prednostna naloga v učnem načrtu neobveznega izbirnega predmeta umetnost.
Izhodišča za oblikovanje učnega načrta predmeta umetnost so:
– razvojne značilnosti učencev v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju
– didaktična izhodišča, vezana na razvojne značilnosti učencev, s poudarkom na izkušenjskem učenju in poučevanju,
Kulturno-umetnostno vzgojo učencev obravnavamo prek ustvarjanja kulturno-umetniških del. Učenci z izkušenjskim učenjem pridobijo elementarne izkušnje skozi umetnost, kar je podlaga za ponotranjenje in razumevanje vrhunske umetnosti Učenci z ustvarjanjem izražajo in spoznavajo sebe v odnosu do okolja ter pri tem osebnostno rastejo Predmet je enoleten. Cilje uresničujemo glede na sposobnosti, spretnosti, motivacijo, interese in predznanja učencev.
Splošni cilji predmeta:
Vzbujanje učenčeve radovednosti, sproščanje z umetnostjo ter razvijanje interesa in aktivnega odnosa do kulture in umetnosti (kulturno-umetnostna vzgoja).
Razvoj učenčeve osebnostne in narodnostne identitete.
Učenčevo ustvarjanje, poustvarjanje in vrednotenje njegovi razvojni stopnji primernih dejavnosti in izdelkov.
Raziskovanje sodobne, danes žive umetniške produkcije, ki poudarja pomen razvijanja učenčevega razumevanja kulturnega okolja, v katerem živi.
Oblike dela in ovrednotenje znanja:
Učenci:
– oblikujejo in poustvarijo glasbeno ali z glasbo povezano predstavo poustvarjajo in ustvarjajo vokalne, inštrumentalne in vokalno-inštrumentalne vsebine zvočno eksperimentirajo, improvizirajo ter izražajo lastne glasbene zamisli,
– se glasbeno opismenjujejo s sodobnimi glasbenimi mediji ozvočijo različne vsebine
Pri ocenjevanju izhajamo iz opredelitve, kaj naj bi se učenci naučili oz. kaj naj bi znali, zmogli, obvladali in kako dobro kar opredelimo z ustreznimi kriteriji.
Opombe:
Učenec razvija spretnosti in sposobnosti izvajanja kulturno-umetniških vsebin.
– aktivno sodeluje pri izvedbi različnih nalog in aktivnosti,
– zna ponoviti prikazane vsebine (npr. pojme, gibe, vzorce, tehnike),
– izkaže razumevanje in uporabo vsebin prek , gibalne, glasbene komunikacije
– samostojno izvede kulturno-umetniške vsebine.
Pripravila: Vlasta Ratej