Tekmovanja
Osnovnošolski državni debatni turnir
V soboto, 5. 4. 2025, smo na šoli gostili osnovnošolski državni debatni turnir, na katerem je sodelovalo 28 ekip iz cele Slovenije. Našo šola sta zastopali dve ekipi oziroma učenke Julija Farčnik, Taja Vekuš in Tinkara Kvas (vse 8. a); Neja Vogelsang in Zara Sotlar (obe 9. a).
Učenci so prva dva kroga debatirali na pripravljeno trditev Na območjih, kjer so ogrožene živalske/rastlinske vrste, bi morali turizem prepovedati, v tretjem (impromptu) krogu pa so debatirali na debatno trditev Šole bi morale kaznovati tudi tiste učence, ki opazijo oziroma vedo za medvrstniško nasilje, pa ne ukrepajo.
Julija Farčnik, Taja Vekuš in Tinkara Kvas so debato zmagale v vseh treh krogih in se uvrstile na 4. mesto, Neja in Zara pa sta z dvema zmagama in enim porazom zasedli 14. mesto.
Julija Farčnik se je na svojem prvem debatnem turnirju odlično izkazala – med 28 govorkami in govorci začetniki je osvojila izvrstno 8. mesto.
S tem državnim turnirjem se uspešno zaključuje še eno debatno leto. Z novim šolskim letom pa vabimo k vpisu v debatni klub vse učence od 5. do 9. razreda, ki jih zanima argumentirana razprava, kritično razmišljanje in izboljševanje javnega nastopanja.
Mentorici Katja Janič in Janja Ribič
Zoja Vidmar nagrajenka 38. Roševih dni
V sredo, 2. 4. 2025, je na OŠ Frana Roša potekalo tradicionalno srečanje mladih literarnih ustvarjalcev. Najboljši mladi avtorji iz vse Slovenije so predstavili svoja dela, sodelovali v delavnicah in razpravljali o pomenu pisane besede. Naša učenka, Zoja Vidmar, učenka 9. a, je kot ena izmed petih finalistk osvojila najvišje, zlato priznanje. Strokovno žirijo je prepričala s pesmijo Moj jezik, tvoj jezik, naš svet.
Osrednja prireditev s podelitvijo nagrad najboljšim avtoricam je potekala ob 17. uri v Glasbeni šoli Celje.
Zoja se bo v četrtek, 10. aprila 2025, ob 17. uri udeležila tudi javnega branja v Centru za poezijo Tomaža Šalamuna v Ljubljani. Javno bo prebrala svojo nagrajeno pesem, ki je objavljena tudi v Zborniku 38. Roševih dni.
Zoji za uspeh iskreno čestitamo!
TD: Izdelava avtomobilčka
V ponedeljek, 31. 3. 2025, smo imeli tehniški dan. V tehnični učilnici smo učenci 7. razredov izdelovali avtomobilček na električni pogon.
Opazil sem, da je imelo veliko učencev težave pri žičkah, saj se je veliko žičk zlomilo. Nekaj učencev je uspelo narediti avtomobilček, ki se je peljal.
Jaka Zupan, 7. a
KD: Obisk kulturnih ustanov za učence od 4. do 9. razreda
V sredo, 2. 4., so imeli učenci od 4. do 9. razreda kulturni dan. Obiskali so različne kulturne ustanove v Celju, do katerih so se odpravili kar peš. Zjutraj so se zbrali pred šolo, vzeli malico in z razredniki odšli na pot.
Četrtošolci so si ogledali Celjski strop v osrednji dvorani Stare grofije (Pokrajinski muzej) in arheološko razstavišče Celeia – mesto pod mestom v kleti Knežjega dvora. Gre za doslej največjo predstavitev ostankov rimske Celeje »in situ« (na mestu, na tleh).
Petošolci so obiskali Hermanov brlog in se sprehodili po mestu, kjer so opazovali in iskali različne kulturne ustanove.
Šestošolci so si ogledali Zgodovinski arhiv Celje in obiskali Osrednjo knjižnico Celje, domoznanski oddelek.
Zoja Klep, 6. a: Najprej smo obiskali Zgodovinski arhiv Celje, kjer smo si že na začetku ogledali sobo #dekade40, ki je posvečena štiridesetim letom dvajsetega stoletja, ki jih je zaznamovala predvsem 2. sv. vojna. V njej so bila poleg fotografij tudi pisma in najdeni predmeti. V arhivu smo si ogledali tudi sobo, v kateri v zelenih škatlah shranjujejo vse dokumente, listine in fotografije … Tam smo si ogledali delavnico, kjer popravljajo listine in zemljevide. Potipali smo pergament in popravili star zemljevid. Ogledali smo si tudi precej uničeno zapisno knjigo iz začetka 20. stoletja, ki je ni bilo več možno popraviti. Potem smo se odpravili v knjižnico, kjer smo se razdelili v dve skupini, še prej pa smo se ustavili na igrišču, kjer smo pomalicali. V knjižnici smo se na domoznanskem oddelku najprej poučili o zgodovini in pomembnih osebnostih Celja. Videli smo tudi originalno izdajo Prešernovih poezij iz leta 1847. Za konec smo se v predavalnici podučili o spletnih programih, ki se ukvarjajo s kulturnodediščino Slovenije. To so Kamra (knjižnice, arhivi, muzeji), Dlib (digital library) in Znani obrazi slovenskih pokrajin. O naučenem je sledil še kviz, katerega nagrada so bile zanimive knjige.
Sedmošolci so obiskali Osrednjo knjižnico Celje in Pokrajinski muzej Celje, kjer so si ogledali Knežji dvor.
O dogodku so zapisali takole: Zbrali smo se ob 8.20, vzeli malico in se ob 8.30 peš odpravili proti mestu. Najprej smo si ogledali stalno razstavo Grofje Celjski, ki prikazuje življenje te pomembne rodbine in njihov razvoj v srednjem veku oz. času njihove vladavine. Vodič nam je ob fotografijah pripovedoval o različnih zarotah, ki so se dogajale v tistem času. Ogledali smo si tudi materialne ostanke oz. vire, ki pričajo o teh dogodkih, in sicer različne posode, umetniška dela, fotografije, listine, kipe, orodja in orožja ter celo lobanje grofov oz. pomembnejših plemičev. Spoznali smo, da je v 14. in 15. stoletju grad služil kot rezidenca grofov in knezov Celjskih. Po njihovem izumrtju je bil v tem poslopju urad, sredi 18. st. pa celo vojašnica. Po končanem ogledu smo imeli odmor za malico, nato smo se odpravili proti Osrednji knjižnici Celje. Tam smo se najprej pogovorili o pravilih obnašanja v knjižnici ter o tem, kako si knjige izposojamo in vračamo. Ga. Mojca nam je pokazala, kako se izposodijo knjige na knjigomatu. Za izposojo potrebujemo knjižno izkaznico, ki je za šolarje in dijake brezplačna. Knjigomat deluje tudi, ko je knjižnica zaprta (razen če pride do okvare). V skladišču (v njem hranijo tudi nekatere knjige) se knjiga na podlagi posebnega čipa razvrsti v ustrezen zaboj (stroj s pomočjo čipa prepozna, kateri zvrsti oz. oddelku knjiga pripada). V skladišču smo si ogledali tudi posebne premične police. Ogled, ki nam je razkril, kam gredo knjige, ki jih vrnemo, je bil zelo zanimiv. Na koncu smo si ogledali še “Knjižnico pri Mišku Knjižku” in se tam preizkusili v reševanju knjižnih ugank, pri čemer smo pravilnost odgovorov preverili v razstavljenih knjigah. Danes je namreč Mednarodni dan otroških knjig. Na koncu smo v okviru projekta Rastem s knjigo v dar dobili zanimivo knjigo pisateljice Mateje Gomboc Sposojena babica Štefi.
Osmošolci so si v Pokrajinskem muzeju Celje ogledali razstavo o Celjanki Almi Karlin, svetovni popotnici, pisateljici in raziskovalki, ki je v letih 1919–1927 sama prepotovala svet. V likovnem salonu so se udeležili likovne delavnice in se tudi sami preizkusili v vlogi umetnika.
Devetošolci so si ogledali Fotoatelje in galerijo Pelikan, edini prvotno ohranjeni stekleni atelje v Sloveniji in eden redkih v Evropi, zgrajen konec 19. st. Kasneje so obiskali še celjski zapor Stari pisker. Seznanili so se z zgodovino zapora, zlasti v času 2. svetovne vojne.
Kulturni dan: V svetu filma
V ponedeljek, 31. 3., in v torek, 1. 4., je za učence 6., 7. in 8. razreda potekal kulturni dan z naslovom “V svetu filma”. Učenci so v okviru dneva dejavnosti spoznavali osnove stop animacije ter proces nastajanja animiranega filma. Pred dogodkom so bili seznanjeni z uporabo aplikacije Stop motion, potrebnimi pripomočki ter pravili uporabe elektronskih naprav v šoli. Na dan dejavnosti so začeli s teoretičnim uvodom, kjer so spoznali zgodovino filma in prve animirane filme. Nato so se poglobili v proces ustvarjanja filma, spoznali ključne ustvarjalce in se seznanili s temeljnimi načeli animacije, kot so kompozicija, osvetlitev, kvaliteta fotografije in število posnetkov. Prav tako so si ogledali predstavitev delovanja aplikacije Stop motion. V praktičnem delu so učenci najprej izdelali scenarij za svoj animirani film. Pri tem so se učili, kako izbrati tematiko in sestaviti zgodbo s pozitivnim sporočilom. Nato so pripravili sceno, ozadje in potrebne rekvizite iz različnih materialov, kot so papir, barvice, plastelin in volna. Sledil je proces snemanja, kjer so učenci v skupinah ustvarjali stop animacijo z uporabo aplikacije Stop motion. Naučili so se pravilno postaviti kamero, prilagoditi osvetlitev in narediti čim bolj tekočo animacijo. Po končanem snemanju so posnetke obdelali, jih montirali in po potrebi dodali zvok, da bi izboljšali končno izkušnjo gledalcev. Dan so zaključili s prenosom in ogledom svojih animiranih filmov, kjer so analizirali svoje delo in pridobili povratne informacije. Poleg tehničnih veščin so učenci razvijali tudi ustvarjalnost, timsko delo ter veščine načrtovanja in reševanja problemov. Skozi celoten proces so spoznali ključne vidike kinematografije, od zgodovine in razvoja filma do tehničnih in ustvarjalnih vidikov animacije. Tako so se naučili ne le uporabe animacijskih tehnik, temveč tudi pomena sodelovanja in izražanja idej skozi vizualno pripovedovanje. Če vas zanima, kaj so ustvarili, si oglejte izdelke na kanalu https://video.arnes.si/?channel=75jndkhwg4x1.
Orientacija (ŠD)
V ponedeljek, 31. 3. 2025, smo za učence 9. razreda pripravili športni dan – orientacija. Vreme nam je bilo naklonjeno, raziskali smo mestno središče in se povzpeli na razgledni stolp.