V ponedeljek, 3. 2. 2020, smo na l. osnovni šoli Celje izvedli otroški parlament. Otroški parlamenti so program vzgoje otrok za aktivno državljanstvo in demokracijo. Ustanovili so ga na pobudo učencev leta 1990. Letošnji je že 30. po vrsti. V zbornici so se zbrali predsednik skupnosti učencev Gašper Bervar, podpredsednica Zala Godnik ter predstavniki razrednih skupnosti od 5. do 9. razreda. Letošnja tema je bila MOJA POKLICNA PRIHODNOST. Osrednji gost parlamenta je bil g. Žan Močivnik, učitelj matematike in računalništva. Predstavil in opisal nam je svojo izobraževalno pot vse od osnovne šole pa do konca študija. Povedal je tudi, kako se je on odločal o izbiri poklica, kdo mu je pri tem pomagal in kakšno prihodnost je pričakoval s svojega področja. Po njegovem govoru pa je sledila razprava. Udeleženci parlamenta so razpravljali o poklicih, predvsem o poklicih prihodnosti, kako priti do poklica, torej o izobrazbi, kdo ti lahko pomaga pri pravi izbiri.
Po razpravi pa smo skupaj oblikovali tudi sklepe.
- sklep: Na šoli bi lahko organizirali tehniški dan, na katerem bi učenci spoznali srednje šole ter gimnazije in bi s tem še lažje izbirali pravo srednjo šolo.
- sklep: Učenci 8. in 9. razreda bi lahko imeli še več pogovorov s svetovalnimi delavci, tudi individualnih, ki bi jim pomagali izbrati pravo srednjo šolo in odpraviti dilemo glede tega.
- sklep: Na spletni strani I. osnovne šole Celje pod rubriko UČENCI si lahko učenci ogledajo opisan postopek izobraževanja od vrtca do fakultete, posamezne poklice in kratke filme, ki prikazujejo posamezen poklic.
- sklep: Učitelji naj sproti obveščajo učence o točkah, ki jih zbirajo za srednje šole. S tem bi pričeli že v 6. razredu, da bi se učenci v 7., 8. in 9. razredu skrbneje pripravljali na tekmovanja in bolj pazili na pridobljene ocene.
Na koncu pa so delegati izvolili še predstavnike za občinski parlament. To so: Alina Prtenjak iz 7. b, Zala Godnik in Bor Laznik iz 8. a , Jaka Jesenko in Gašper Bervar iz 9. a.
Zapisala Zala Godnik, 8. a