Dogodki
Novinarske delavnice z Radiem Slovenija in nastop v radijski oddaji Hudo!
V torek, 4. 3. 2025, so se učenci izbirnega predmeta šolsko novinarstvo ter izbrani nadarjeni učenci, ki so izkazali interes, udeležili novinarskih delavnic, ki smo jih na naši šoli izvedli v sodelovanju z Radiem Slovenija. Delavnice so potekale ves dan, in sicer od 1. do 5. šolske ure. Najprej smo spoznali delo na radiu, vlogo novinarja in delo tonskega mojstra, nato pa smo se preizkusili v vlogi novinarjev. Razdelili smo se v več skupin in posneli pogovore z zanimivimi sogovorniki. Tema, ki smo jo izbrali, je bila bonton in lepo vedenje. Naša glavna gostja je bila gospa Ksenija Benedetti, nekdanja vodja protokola Republike Slovenije.
V soboto, 8. 3. 2025, smo se odpravili v Ljubljano, kjer smo okoli 9. ure v živo nastopili v oddaji Hudo! na Prvem programu Radia Slovenija. Pred oddajo smo si ogledali prostore Radia Slovenija. Oddajo je vodila gospa Špela Šebenik, ki nas je prijetno vključila v pogovore. Prisluhnili pa ste lahko tudi pogovorom, ki smo jih učenci posneli na šoli.
Nastop v živo je bil enkratna in nepozabna izkušnja. Dan smo zaključili s kosilom v McDonald’su, nato pa smo se sprehodili do Prešernovega trga, kjer smo se tudi fotografirali. Dan je bil res nekaj posebnega, saj sodelovanja z Radiem Slovenija ne doživi vsak.
Učenci z mentoricama Katjo Sojič in Katjo Janič
La France voyage v svetu medijev
V petek, 7. marca 2025, je v učilnicah I. osnovne šole Celje zavel francoski duh. Obiskal nas je naravni govorec, g. Marceau Juin, ki je v okviru projekta La France voyage prinesel košček frankofonskega sveta naravnost v naš razred. Skozi zanimivo delavnico o medijih smo učenci raziskovali svet novic, radijskih valov in televizijskih zaslonov. Spoznali smo različne tipe medijev in bogato francosko besedišče, ki jih spremlja. Skozi igro spomin smo odkrivali francoske radijske postaje (RFI), televizijske programe (TV5 Monde) ter časnike, kot je ugledni Le Monde. Presenetilo nas je, koliko virov obstaja tudi za učenje francoščine – od podkastov do spletnih strani, kjer se jezik preliva v melodijo pravega življenja. Delavnica nas je popeljala še globlje – v svet novinarstva. Kakšna je vloga novinarja? Kako prepoznati resnico v poplavi informacij? Pogovarjali smo se o fake news in poudarili, da je potrebno kritično presojati vsebine, ki jih vsak dan srečujemo. Hvala Francoskemu inštitutu v Ljubljani za to edinstveno priložnost! Projekt La France voyage ni prinesel le znanja, temveč tudi navdih za nadaljnje raziskovanje francoskega jezika in kulture.
Merci beaucoup et à l’année prochaine !
Skoki z male prožne ponjave
– Janez Radej, 8. a (8. mesto).
Skupinske dejavnosti za boljšo razredno klimo in sladek zaključek
V preteklem tednu smo v razredu izvedli posebne dejavnosti za spodbujanje razredne klime, medsebojnega sodelovanja in umirjanja. Učenci so skozi igro, zgodbo in skupinsko delo krepili občutek povezanosti ter pridobili dragocene izkušnje sodelovanja.
Osrednji del aktivnosti je bila jogijska pravljica o Kačalinki Čalapinki, majhni kačici, ki je iskala prave prijatelje. Med branjem zgodbe so učenci izvajali različne jogijske gibe, ki so posnemali dogodke v pravljici. Tako so se sprostili, razvijali gibalne spretnosti in hkrati razmišljali o pomenu pravih prijateljev.
Ker pa je Kačalinka Čalapinka najraje na svetu jedla palačinke, smo se odločili, da si tudi sami pričaramo sladko doživetje. Učenci so se razdelili v skupine, prejeli recept in si razdelili naloge. Skupaj so pripravili testo in se naučili, kako pomembno je sodelovanje pri doseganju skupnega cilja.
Seveda pa ni šlo brez zabavnih pripetljajev! Ena skupina je navdušeno stresla ves pecilni prašek v svojo skledo, ne da bi pomislila, da ga bodo potrebovali tudi ostali. Dve skupini sta med razbijanjem jajc doživeli pravo nesrečo – jajce jim je padlo na tla in se razbilo, kar je povzročilo val smeha in hitro iskanje krpe za čiščenje. Pri nepazljivem odmerjanju količin nam je zmanjkalo mleka, ki smo ga nadomestili z vodo. Kljub vsem izzivom so se učenci izkazali in s skupnimi močmi premagali vse težave.
Ta dan je bil za učence poseben – ne le da so spoznali jogijske gibe in se poglobili v pomen prijateljstva, ampak so se tudi naučili sodelovati in deliti naloge v skupini. Seveda pa so najslajši trenutki prišli na koncu, ko smo skupaj uživali v sveže pečenih palačinkah.
Spoznavanje preteklosti skozi peko žulik in ogled Kekca
V pretekih tednih smo se z učenci drugega razreda podali na zanimivo popotovanje v preteklost. Skupaj smo raziskovali življenje nekoč in spoznavali, kako so živeli naši predniki. Eden izmed zanimivih vidikov preteklega življenja je bila tudi priprava hrane, zato smo se odločili, da skupaj izdelamo in spečemo tradicionalne žulike (kruhke).
ZGODBA O ŽULIKAH
Mati je najbolj pridnemu otroku pri tedenski peki kruha namenila delček testa, ki ga je smel sam »zažuliti« med dlanmi (pregnesti) in oblikovati svojo »žuliko«. Ta se je hitro spekla in jo je smel tudi sam pojesti. Bila je kot nagrada in dodatek k siceršnjemu dnevnemu obroku kruha. Da mu je ni bilo treba deliti z brati in sestrami in jo je lahko v miru pojedel, se je pogosto skril v kakšnem kotičku, kjer ga niso mogli najti.
Če bi kdo tudi sam želel zažuliti testo, vam prilagamo recept za žulike:
Potrebujemo:
– 500 g pirine moke
– 300 ml vroče vode
– 1 čajno žličko soli
– polovico svežega kvasa
– žličko sladkorja
Postopek:
V večjo posodo smo stresli moko. V sredino moke smo naredili jamico in vanjo nadrobili kvas. Na kvas smo potresli žličko sladkorja, dodali malo vroče vode ter počakali, da je kvas začel naraščati. Čez nekaj časa smo dodali še preostanek tople vode ter sol in zamesili testo. Testo smo pustili vzhajati, nato pa smo oblikovali majhne pogače in jih spekli v šolski kuhinji.
Medtem ko so se žulike pekle, smo se pogovarjali o tem, kako je bilo življenje nekoč drugačno od današnjega – brez sodobne tehnologije, z veliko ročnega dela in preprostimi, a okusnimi jedmi.
Na koncu smo ob ogledu legendarnega slovenskega filma Kekec naše dišeče žulike tudi pojedli.
Učenci so bili navdušeni nad izkušnjo in spoznanjem, kako pomembno je ohranjati tradicijo ter ceniti preproste, a dragocene stvari iz preteklosti. Peka žulik in ogled Kekca sta bila nepozabna zaključka našega dneva spoznavanja življenja nekoč.
Želimo vam uspešno peko žulik in dober tek!
Občinski otroški parlament
V sredo, 26. 2. 2025, smo se predstavniki I. OŠ Celje odpravili v Narodni dom v Celju, kjer smo se udeležili 35. občinskega otroškega parlamenta. Letošnja tema je bila “Šolski sistem”. Učenci OŠ Ljubečna in OŠ Lava so pod vodstvom mentorjev pripravili pester kulturni program. Nato smo se razdelili v tri skupine, v katerih smo razpravljali o različnih podtemah. Letošnje podteme, ki jih je zajemal občinski otroški parlament, so bile: “Preobremenjenosti v šoli”, “Dobro se počutiti, dobro znati” in “Brez filtrov: pogovor o kletvicah in žaljivkah”. Sledila je pogostitev, po njej pa nas je ogovorila letošnja osrednja gostja, ga. Lea Colner, prof. razrednega pouka in prva Slovenka, ki je pet let vodila vrtec in šolo na Švedskem. Za tem smo nadaljevali s plenarnim poročanjem vseh skupin. Na koncu smo iz vsake šole izbrali enega predstavnika, ki se bo udeležil regijskega otroškega parlamenta.