Skoči na glavno vsebino
Računovodstvo: 03 428 54 80 | Svetovalna služba: 03 428 51 04, 03 428 51 06, 03 428 51 38 | I. osnovna šola Celje, Vrunčeva ulica 13, 3000 Celje | T: 03 428 51 00 tajnistvo@iosce.si

V ponedeljek, 10. 2. 2025, smo na šoli izvedli otroški šolski parlament, ki je letos že 35. po vrsti. Udeležili so se ga predstavniki oddelčnih skupnosti od 4. do 9. razreda. Skupaj smo debatirali na temo  šolski sistem.

Na začetku sestanka nas je predsednica skupnosti učencev, Neja Vogelsang, lepo pozdravila in nagovorila pomočnici ravnatelja, gospo Katjo Janič in gospo Ireno Pesan Zlodej, ter mentorici Skupnosti učencev, gospo Matejko Hrovat in gospo Urško Farčnik, ki so nas lepo pozdravile in nam zaželele uspeh.

Ker se bliža valentinovo, smo se dogovorili, da bomo tudi letos imeli valentinovo pošto. Lani je prišlo do raznih nerazumevanj o pošti, zato sta se predstavnici skupnosti učencev odločili, da bomo pošto odlagali v nabiralnike v učilnicah 4. a in TJA 2.

Učenci so se razdelili v tri skupine, v katerih so diskutirali in pisali ugotovitve glede na vprašanja. Ko je poteklo okoli 20 minut časa, je vsaka skupina predstavila svojo temo.

Prva skupina je imela temo o odnosih in sodelovanju, ki je bila razdeljena na dva dela, komunikacijo in zaupanje. Temi so povezali in povedali, da so nekatere stvari pri komunikaciji zaupne in da moramo znati komunicirati in ločiti komunikacijo s starejšimi ljudmi in našimi vrstniki in da moramo biti pri vsaki komunikaciji spoštljivi in prijazni ter da ne smemo nikomur zaupati naših osebnih stvari in stvari, za katere si želimo, da ostanejo skrite, ker nas lahko kdorkoli izda.

Druga skupina je imela temo o učnih vsebinah in šoli za življenje in o metodah in načinih učenja in poučevanja. Ko so govorili o svojih ugotovitvah, so tudi dali veliko pobud, kot so na primer, da bi bilo več pouka v naravi in da bi bil včasih pouk kemije, družbe, naravoslovja in spoznavanja okolja v naravi in da bi pri pouku zgodovine lahko šli v kakšen muzej ali ustanovo na temo ure. Predlagali so tudi, da bi bilo več razlage iz več strani, na primer, da bi bila pri kakšni uri zgodovine dva učitelja – eden, ki uči zgodovino in drugi, ki uči na primer geografijo, in da bi vsak s svoje strani razložil snov tiste ure. Dali so tudi pobudo o poteku pouka, pri kateri so povedali, da bi lahko bilo več poskusov in več igrivih in zabavnih poti, da bi lažje zapolnili snov.

Tretja skupina je imela temo o kletvicah, prostaškem jeziku, komunikaciji, vzgojnih ukrepih in vedenju učencev. Prišli so do ugotovitve, da se morajo konflikti končati in da bi morali uporabljati več zaznamovanih in knjižnih besed pri komunikaciji in da moramo biti spoštljivi in prijazni do vsakega, s katerim se pogovarjamo. Pogovorili so se tudi o tem, kaj naj učitelj naredi, ko naredi učenec kaj narobe oziroma reče kaj neprijaznega ali nespoštljivega. Povedali so, da je najbolj učinkovito, da ga učitelj opozori in se pogovori z njim zasebno.

Po predstavitvah predstavnikov razredov sem podpredsednica skupnosti učencev Enia Zvonar poročala ugotovitve skupin in z Nejo Vogelsang sva pozdravili vse predstavnike razredov in se jim zahvalili za posluh.

Podpredsednica skupnosti učencev, Enia Zvonar

 

 

 

Orodna vrstica za dostopnost