Skoči na glavno vsebino
Računovodstvo: 03 428 54 80 | Svetovalna služba: 03 428 51 04, 03 428 51 06, 03 428 51 38 | I. osnovna šola Celje, Vrunčeva ulica 13, 3000 Celje | T: 03 428 51 00 tajnistvo@iosce.si

Arhiv 2018/2019


Šola v naravi – Vojsko

4. dan – Danes je bil sladek dan

Danes je bil sladek dan, saj se je začel z viki kremo in kakavom. Dopoldan smo veliko smučali, popoldan pa plezali po steni in spoznavali živali, ki živijo v domu. Videli, spoznali in dotaknili smo se ameriškega goža, legvana in avstralskih paličnjakov. Vsi, ki smo želeli, smo lahko kačo dobili tudi okoli vratu. V domu pa prebivajo še miši, želve, ruski hrčki pa mogoče v kotu še kakšen pajek. Učitelj Maj nam je pokazal tudi belouško in modrasa. Zvečer pa nas čaka še družabni večer, kjer se bo predstavila vsaka soba s svojo točko. Zadnje atome moči pa bomo porabili še za disko.

Naj vam še sporočimo, da vas že pošteno pogrešamo in se jutri s kupom novih zgodb in prijateljstev vračamo domov.


3. dan – Idrijski žlikrofi in smučarski podvigi

Dragi starši,

sporočamo vam, da od danes naprej kuhamo mi, saj smo se danes prelevili v »masterchefe« in si sami pripravili kosilo, in sicer idrijske žlikrofe. Vsi smo mesili testo, valjali kroglice in natančno oblikovali lokalno specialiteto. Do kosila nam je ostalo ravno dovolj časa, da smo s kompasom in s pomočjo sonca poiskali sever in se sprehodili s pomočjo karte. Popoldan pa smo pa zaplatah snega še pilili svoje smučarsko znanje. Naš trud se že obrestuje, saj so smučarji začetniki že pravi junaki, ostali pa vidno napredujejo v tehniki smučanja. Vsi pa že komaj čakajo, da svoje smučarske veščine pokažejo tudi vam. Zvečer nas čaka še telovadba za možgane, da razmigamo še te.

Pošiljamo vam lep pomladno smučarski pozdrav,

vaši četrtošolci


2. dan – SMUČAMO!

Današnji dan smo preživeli na smučišču, kjer smo prav VSI osvojili prve smučarske zavoje in se z vlečnico povzpeli do vrha. Nekateri že spretno švigamo med lužami, drugi pa se v dolino vračamo mokrih rokavic in hlač, a kljub vsemu nadvse uživamo.
Zvečer pa se prelevimo v male umetnike, ki pridno ustvarjajo prave umetnije.
Lep smučarski pozdrav!


1. dan – prispeli smo

Danes sem prvič smučal in napredoval v boljšo skupino. (Emil)
Današnji dan je bil fajn. (Amil)
Današnji dan je bil zelo zanimiv, veliko sem se naučila in uživala. (Nika)
Smučali smo in prvič sem bil na smučkah. (Martin)
Fajn mi je bilo, ko sem prišla sem in smo se razpakirali. (Zoja)
Meni je bilo kulsko opazovanje zvezd, smučanje. (Zala)
Smučanje je bilo full zanimivo in smešno, gledanje zvezd pa je bilo zanimivo, saj smo nekateri prvič videli mali in veliki voz ter najsvetlejšo zvezdo. Všeč so mi tudi dežurstva. Zelo sem napredovala pri smučanju. (Ava)
Fino mi je bilo, ker sem že prvi dan kot Ilka Štuhec 😀 Tudi nočni sprehod je bil nekaj posebnega. (Larissa)
Všeč mi je bila vožnja z avtobusom. (Maša)
Bilo mi je všeč, ker smo lahko na koncu lahko smučali sami (brez učiteljice). Fajn mi je, ker sem v sobi s tistimi, s katerimi sem si želela biti. (Lara)
Fajn mi je bilo, ker smo se učili smučati. (Nikolina)
Všeč mi je bilo, ko smo se smučali in se igrali štafetne igre. (Iza)
Danes mi je bil všeč prosti čas, ker sem se pogovarjal s prijateljem in raziskoval. (Mark)
Všeč mi je bilo, ko smo se z ostalimi fanti med prostim časom igrali. (Aljaž)
Dan je bil čisto OK. (Lan)

Otroški parlament – šolstvo in šolski sistem

Otroški parlament je javna tribuna otrok na temo, ki jo izberejo osnovnošolci na državnem otroškem parlamentu. Pomeni tudi obliko sodelovanja otrok v družbenem dogajanju ter pridobivanje vedenj o človekovih in državljanskih pravicah.

Otroški parlamenti so program vzgoje otrok in mladostnikov za demokracijo. Kot oblike demokratičnega dialoga se izvajajo v vseh šolah po Sloveniji, nadgradijo se s parlamenti na občinski in regionalni ravni in se zaključijo na nacionalnem otroškem parlamentu. Projekt izvajamo že od leta 1990 in pomeni eno od izvirnih oblik spodbujanja otrok k izražanju lastnih mnenj o vprašanjih, ki jih po demokratičnem postopku izberejo sami. V programu sodelujejo ob podpori mentorjev in prostovoljcev učenci in dijaki z večine slovenskih šol.
Otroški parlament je nastal na pobudo učencev, da bi lahko javno spregovorili, predstavili svoja mnenje, ideje, dileme o vprašanjih, ki so pomembna v obdobju odraščanja v okolju, kjer živijo, se šolajo ali preživljajo prosti čas. Ob tem pričakujejo pozornost tako šolskih kot lokalnih oblasti ter vladnih in nevladnih organizacij, ki morajo prisluhniti pobudam mladih.
Letošnji parlament je že 29. po vrsti in je nadaljevanje lanskega. Tema je ŠOLSTVO IN ŠOLSKI SISTEM.
Moderatorja šolskega otroškega parlamenta sta bila Jakob Kumer in Gašper Bervar.
Na začetku sta spomnila, o čem so se pogovarjali lansko šolsko leto:
– razpravljali so o odnosih v šoli (učenec – učenec, učenec – učitelj),
– pogovarjali so se o metodah in načinih poučevanja,
– o šoli na splošno.
Zapisali so sklepe: želimo si učilnico na prostem, starejši učenci želimo nuditi učno pomoč mlajšim ali pa svojim vrstnikom, občasno bi radi imeli ure likovne vzgoje zunaj.
Kaj od tega je bilo uresničeno?
– Začeli smo z medgeneracijsko pomočjo. Vsak četrtek zjutraj starejši učenci nudimo pomoč mlajšim (seveda tudi svoji generaciji) iz vseh predmetov.
– Učilnica na prostem je v izdelavi.

Po tem sta predsedujoča odprla razpravo:

1. Odnosi v šoli: učenec – učenec, učenec – učitelj
2. Učne vsebine: praktične vsebine, predmetnik po meri učenca?
3. Primer dobre prakse – iz razreda (kako izboljšati uspeh)
4. Kaj bi brez šole?
5. Šola je privilegij.
6. Odločitve, ki vplivajo na šolanje v prihodnosti.
Razprava je bila zanimiva. Delegati oddelčnih skupnosti so izpostavili nekaj problemov: učenci so pri nekaterih predmetih bolj nemirni kot pri drugih, hrup je občasno moteč, moteči so učenci, ki ne spremljajo pouka. Pogovor je nanesel tudi na aktualno temo preobremenjenosti učencev. Na splošno je prevladalo mnenje, da so starši tisti, ki želijo, da je njihov otrok vključen v več popoldanskih dejavnosti, potem pa zmanjka časa za šolske obveznosti. Predsedujoča sta posebej spomnila, da imamo na šoli dopolnilni pouk, imamo dodatne ure učne pomoči – to ponujeno pomoč je potrebno izkoristiti.
Ker je letošnji parlament v bistvu evalvacija lanskega, posebnih sklepov nismo zapisali.

Gašper Bervar                                                                            Jakob Kumer
podpredsednik SU                                                                       predsednik SU

Kulturni dan: Trubarjeva dediščina

V četrtek, 7. 2. 2019, smo na šoli od 1. do 9. razreda izvedli kulturni dan, kjer smo se seznanjali z obdobjem, v katerem je živel in ustvarjal junak našega jezika, Primož Trubar. Po delavnici smo izbrali nekaj vtisov učencev:
• Skozi zanimive naloge so izvedeli veliko o življenju in delu Primoža Trubarja.
• Všeč jim je bilo delo v skupinah.
• Niso si mislili, da je bil Primož Trubar tako pomemben za Slovence.
• Zapomnili so si, da je napisal Abecednik in Katekizem.
• Izvedeli so, da je bil Primož Trubar trikrat poročen in da sta mu umrli dve ženi in en otrok.
• Zanimivo je dejstvo, da se kljub preganjanju ni ustavil.
• Kulturni dan je bil zelo zanimiv.

Tehniški dan: PRVA POMOČ

Na delovno soboto, 2. 2. 2019, smo imeli dan prve pomoči.
V začetku se nas je zelo dotaknila življenjska zgodba gospoda Mateja Lednika, predstavnika zavoda Vozim. Popeljal nas je skozi svoje pestro in izzivov polno življenje – pred in po prometni nesreči. Povedal nam je, da je zelo težko sprejeti in se privaditi na življenje v invalidskem vozičku, vendar ni nemogoče. Njemu je, z veliko življenjske energije in volje, uspelo in še vedno se lahko ukvarja z različnimi športi in celo pomaga pri razvoju pripomočkov za invalide – športnike.
V nadaljevanju smo se učenci 6. in 7. razreda urili v načinih odgovornega ravnanja v primeru požara, nudenju prve pomoči in znanju temeljnih postopkov oživljanja. Obiskala nas je predstavnica Rdečega križa, delavnico o prvi pomoči pa sta pripravila tudi učitelj športa in učiteljica tehnike.
Učenci 8. in 9. razreda so, poleg temeljnih postopkov oživljanja in nudenja prve pomoči, spoznavali tudi nevarnosti uporabe nedovoljenih drog in se pogovarjali o nasilju. Obiskala sta jih dva gosta, in sicer predstavnik Rdečega križa in upokojeni policist.
Ob zaključku dneva smo pripravili razredne plakate vtisov, ki smo jih razstavili na hodnikih šole. Vsebine, ki smo jih obravnavali, so bile zelo praktične in uporabne.

Dostopnost